top
logo

UCZNIOWIE

Wiadomości szkolne

Learning Enterprises 2016

Uczniowie brzeskiej „trójki” po raz trzeci mieli możliwość spędzić cztery tygodnie wakacji w sposób ciekawy i pożyteczny. Wszystko to za sprawą „Letnich zajęć z języka angielskiego”, prowadzonych przez studenta: Zacha Millera z University of Illinois oraz studentkę Maure Buckley z The George Washington University z USA.

Głównym celem letnich zajęć z języka angielskiego jest doskonalenie umiejętności komunikacyjnych poprzez stworzenie naturalnych warunków do konwersacji. Zajęcia opierały się głównie na bezpośrednim kontakcie z wolontariuszem, dzięki czemu dzieci mogły zweryfikować swoją wiedzę i poćwiczyć zwroty przydatne w codziennych rozmowach. Uczestnicy kursu uczyli się też gramatyki, słownictwa i pisowni, głównie w formie zabawy. Były angielskie kalambury, gry ruchowe, quizy, karaoke, komiksy i plakaty.

Ta atrakcyjna dla młodych uczniów forma nauki powoduje, że letnie warsztaty cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem, w tym roku w zajęciach wzięło udział 170 uczniów. Serdecznie dziękujemy rodzinie Jedlińskich oraz wszystkim zaangażowanym za pomoc i życzliwość w goszczeniu wolontariusza.

 Zdjęcia

Aneta Biel

Tydzień Języków Obcych

W dniach od 16 do 20 maja 2016 odbył się w naszej szkole Międzyprzedmiotowy Projekt Edukacyjny „Tydzień Języków Obcych”. W ramach projektu odbyły się konkursy i zadania dla uczniów.
W pierwszym dniu odbył się
Dzień Języka Polskiego – uczniowie przebrali się w barwy narodowe Polski i przynieśli ze sobą przedmioty, symbole charakterystyczne dla naszego kraju. Następnie odbył się Dzień Języka Angielskiego – uczniowie przebrali się w barwy narodowe krajów anglojęzycznych i przynieśli ze sobą symbole tych krajów. W tym dniu w szkole obowiązywał ruch lewostronny, a uczniowie pozdrawiali się w języku angielskim. Trzeciego dnia odbył się Dzień Języka Niemieckiego, uczniowie przebrali się w barwy niemieckojęzycznych krajów i pozdrawiali w języku niemieckim. Czwartego dnia odbył się Międzyszkolny Finał Konkursu Piosenki Anglojęzycznej. W ostatnim dniu uczniowie przebrali się za znane postacie historyczne, aktorów, piosenkarzy, sportowców i bohaterów filmów i kreskówek.

Podczas przerw puszczane były piosenki w języku dominującym danego dnia, klasy przygotowały gazetki promujące naukę języków obcych, oraz ulotki. Odbyły się także liczne konkursy językowe przygotowane przez nauczycieli języka angielskiego i niemieckiego:
- Konkurs gramatyczno-leksykalny z języka angielskiego dla klasy III i klas IV-VI eliminacje szkolne do międzyszkolnego konkursu języka angielskiego pod patronatem Stowarzyszenia Na Rzecz Rozwoju Wsi Bucze pt. „English Master – Mistrz Języka Angielskiego”
- Konkurs dla klas IV-VI na plastyczną interpretację przysłowia angielskiego
- Konkurs dla klas I-II na kaligram w języku angielskim
- Konkurs gramatyczno-leksykalny jęz. niemieckiego „Der Die Das”
- Konkurs jęz. niemieckiego na tłumaczenie przysłów.
- Konkurs wiedzy o państwach niemieckojęzycznych DACH
- Finał międzyszkolnego konkursu piosenki anglojęzycznej.                          Zdjęcia

 Aneta Biel

Dzień Życzliwości i Pozdrowień

W  ramach rządowego programu Bezpieczna i przyjazna szkoła w naszej placówce  realizowany jest projekt pod hasłem Łączy nas wspólny cel objęty patronatem Wojewody Małopolskiego oraz Burmistrza Brzeska.

Jednym z działań wchodzących w skład przedsięwzięcia był  Dzień Życzliwości i Pozdrowień, który  miał miejsce 23 listopada.

Tego dnia każdy uczeń wchodzący do szkoły witany był przez uśmiechniętych zuchów oraz członków Samorządu Uczniowskiego, od których otrzymywał plakietkę z uśmiechniętą buzią oraz owocowy poczęstunek.  

Kolorem tego dnia był żółty - barwa słońca, która symbolizuje dobry humor i optymizm.  Uczniowie, dzięki „życzliwej poczcie”,  mogli przekazać pozdrowienia swoim kolegom i koleżankom . Nie zapomnieli również o nauczycielach i pracownikach obsługi.

Ponadto każda klasa miała przygotować gazetkę ścienną pod hasłem  Bezpieczna, przyjazna i życzliwa szkoła. Uczniowie okazali w tym względzie wielką kreatywność. Gazetki były pomysłowe, a ich obowiązkowym elementem był klasowy kodeks życzliwości
i uśmiechnięte słoneczko.  Komisja oceniająca prace miała trudne zadanie, by wyłonić zwycięzców. Ostatecznie pierwsze miejsca przyznano klasie 1 e i 5 a.

W tym szczególnym dniu niezwykłe były także przerwy – „przerwy pełne uśmiechu”. Na każdej z nich uczniów czekała niespodzianka w postaci zadania konkursowego. Był więc taniec radości, wspólna zabawa na korytarzu czy też liczenie uśmiechających się osób.

Na zakończenie dnia odbyła się zabawa taneczna, którą poprowadziła pani Lilla Sztyler i pan Mariusz Niedziałkowski. Dla uczniów przygotowano także różnorodne wróżby andrzejkowe oraz stanowisko malowania twarzy. Korytarze zapełniły się kolorowymi przebierańcami, a każdy uczestnik zabawy, w także rodzice przybywający na zebrania wywiadowcze, otrzymali zdrowy poczęstunek w postaci owoców oraz materiały promocyjne, czyli kalendarze na 2016 rok.

Ten dzień przysporzył uczniom wiele radości, był okazją do stworzenia życzliwej i przyjaznej atmosfery w szkole, szansą na utrwalenie nawyków bezpiecznej, radosnej nauki oraz zabawy.                           Zdjęcia dzień życzliwości.              Zdjęcia zabawa andrzejkowa 

 Edyta Szczepanek

Pamiętamy o tych, którzy odeszli

Palą się znicze…
Przypominają,
Że ktoś odchodzi,
Inni zostają.
Pośród cmentarzy
Cichych uliczek
Jak wierna pamięć –
Palą się znicze…
Ryszard Przymus „Znicze”

 

Do tradycji naszej szkoły weszła organizowana corocznie w przededniu Wszystkich Świętych akcja „Pamiętamy o zmarłych”. Tym razem w przedsięwzięciu zainicjowanym przez opiekunów Szkolnego Koła PCK, wzięła udział niemal cała społeczność „Trójki”.

W ostatnim tygodniu października uczniowie pod opieką wychowawców udali się na brzeski cmentarz wojenny. Uporządkowali nekropolię oraz postawili znicze na grobach żołnierzy. Modlitwą oraz chwilą zadumy młodzież uczciła pamięć o poległych w czasie I wojny światowej. 

Magdalena Głowacka - Zastawnik

 

CUDER, czyli gramy przeciwko uzależnieniom w sieci

W dniu 19.10.2015 r. odbyły się warsztaty dla uczniów, rodziców i  nauczycieli  z profilaktyki uzależnień behawioralnych. Zajęcia, oparte na grze  CUDER,  dotyczyły problemu uzależnień od komputera i zagrożeń wynikających z niekontrolowanego używania Internetu.

Terapeuci i pedagodzy, którzy prowadzili warsztaty, starali się wskazać młodzieży drogę do dorosłości opartą na wartościach: prawdzie, miłości i wolności bez używek. Gra CUDER, jako symulator życia, pozwoliła naszym uczniom trenować sposoby rozwoju, uczyła rozpoznawać zagrożenia płynące ze świata zewnętrznego. Równocześnie stanowiła doskonałą okazję do rozmów na ważne i istotne tematy. Rodzice i nauczyciele mieli możliwość uzyskania wiedzy na temat uzależnień behawioralnych oraz sposobów postępowania z młodymi ludźmi, którzy popadli w uzależnienie. 


bottom

Powered by Joomla!. Design by: themza joomla 2.5 theme  Valid XHTML and CSS.